Köpvillkor

Beställning

Du måste vara 18 år för att handla på allanyanser.se.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@allanyanser.se. Alla falska beställningar kommer att polisanmälas.

Priser

Alla priser på allanyanser.se anges i SEK och är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi kontaktar er som kunder om priset på er order under någon omständighet ändrats, samt erbjuder möjligheten för er att då avbeställa varan i fråga.

Leveranstid

Våra normala leveranstider är 3-7 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@allanyanser.se.

Frakt

Alla leveranser sker med av oss vald leverantör, normalt genom Postnord. Vi levererar endast paket inom Sverige (ej Gotland).

Privatpersoner
Lackstift = 0kr-79 kr
Spray = 99 kr
Företag
I dagsläget skickar vi endast till privatpersoner om inget annat är överenskommet.

Normalt sker avisering genom telefon, sms eller brev. Paket ligger normalt kvar hos ombudet i 7 dagar. Det är köparens ansvar att säkerställa att leveransadress, telefonnummer och mailadress som används vid beställningen är korrekt. Samt att hämta leveransen hos det ombud eller leverantör som speditören använder.

Om en vara är slut i lager så meddelas du om detta och du har möjlighet att avboka din order.

I de fall lager- och beställningsvaror beställs i samma order skickas samtliga produkter när beställningsvarorna kommit till vårt lager.

Vänligen kontrollera att mottagaradressen som fylls i vid köp är korrekt. Vi ansvarar ej för att felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har uppgetts. Dessa kan komma bort i posthanteringen eller levereras till felaktig adress. Vi är ej skyldiga att ersätta eller kompensera för detta.

 

Frakt till Gotland

I dagsläget skickar vi ej beställningar till Gotland. Om du vill beställa färg eller tillbehör till Gotland måste du höra av dig till oss först så kan vi diskutera fram en lösning.

 

Avgifter

  • Outlösta paket - Om vi får tillbaka paket som inte tagits emot eller hämtats ut från transportörens serviceställe eller lager, debiterar vi kunden för fraktkostnaderna plus en hanteringsavgift på 200 kr. Har man haft 3 outlösta paket kommer ens kundnummer att spärras för handel hos oss.
  • Ändrat förfogande - Vill man ändra leveransadress eller -mottagare för en leverans efter att leveransen har lämnat vårt eller leverantörens lager, utgår en avgift om 250 kr per paket (kolli).
  • Förlänga liggetid - Vill man förlänga liggetiden för en leverans hos ett serviceställe, utgår en avgift om 300 kr per paket (kolli).

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Alla bilder på allanyanser.se ska alltså ses som guidning och inte en exakt återgivning av varan/färgen.

Kombinera EJ våra produkter med Biltemas produkter

Använd aldrig vår färg med någon av Biltemas produkter. Exempel: Använd inte vår färg och Biltemas klarlack. Använd inte vår klarlack med Biltemas färg. Använd inte Biltemas grundfärg tillsammans med vår sprayfärg & klarlack. Kombinationen av dessa bildar en reaktion som kan förstöra ytskitet.

Kontakta oss

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till med ditt ärende till info@allanyanser.se så hör vi av oss inom kort.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Ångerrätten gäller alla produkter med undantag för mixade färger, t.ex billack i sprayburk eller lackstift. Detta beror på att produkten är specialblandad efter kundens önskemål. Efter det att varan anlänt till oss återbetalas hela beloppet som köparen erlagt med undantag av returfrakten.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@allanyanser.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Vid beställning av ett komplett kit innehållande både färg och tillbehör (ex. klarlack eller grundfärg) så kan tillbehören returneras. Ersättning för tillbehör är deras individuella pris vid dagen då köpet gjordes. 

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. All färg som är beställd med en färgkod på allanyanser.se är specialtillverkad. Vi har inga färdiga färger liggandes på lager.
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Färg som beställts i fel färgkod. Kunden ansvarar för att färgkoden som anges vid beställning är korrekt.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@allanyanser.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Kunden ansvarar för valet av artiklar som gjordes vid köp. Vi kan i enskilda fall upptäcka avvikelser från våra leverantörers rekommendationer och påpeka detta.
  • Vi tar inget ansvar för direkta eller indirekta skador som uppstått av produkter köpta från allanyanser.se.
  • Kunden ansvarar för all hantering av de köpta produkterna efter leverans. Vi ansvarar inte för att färg och tillbehör applicerats på ett icke-fackmannamässigt sätt. Vi rekommenderar att nyansen testas och jämförs på en separat bit metall innan den appliceras på slutmålet (bil, mc, lastbil, etc). 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är skadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportören. Om denne inte åtar sig skadeansvaret, skall du meddela oss via info@allanyanser.se Ny produkt skickas när vi fått den skadade i retur. Ev. returfrakt ersätts.

Ändringar i Köpvillkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Säljare

Företagsnamn: Heivid AB

Organisationsnummer: 559231-9767

Adress: Lövholmsvägen 76, 11765, Stockholm

E-postadress: info@allanyanser.se

Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.